THERAPI HATI DAN JIWA TANPA PANDANG USIA

Diposting oleh Unknown on Kamis, 18 Juli 2013

Kala hatimu sakit kerana beratnya ujian hidup, tentunya sambil menangis kita akan berkata ''Ya Allah, mengapa ini semua menimpaku? Katakanlah pada diri ''inilah cara Allah menjadikan kita kuat dan memberikan rahmat-Nya serta menunjukkan betapa sayang dan cintaNya Dia kepada kita. Karena dalam ujian itu DIA pun pasti sudah menyiapkan JALAN buatmu. Ya Allah yang Maha Mendengar, Berikanlah cahaya petunjuk-Mu kepada seluruh umat ISLAM, Pandulah KAMI yang masih buta di dalam cahayaMu Ya Allah, Masih teraba-raba di laluan yang rata. Ampunkanlah segala dosa-dosa KAMI Ya Rabbi, Hanya Engkaulah yang Maha Pengampun, Kurniakan KAMI kemanisan Cinta-Mu, lembutkan hati kami dalam TAKUT kepada-Mu, juga saudara-saudara kami seiman, Aamiin ya rabbal alamiin.

Wahai saudaraku, ketahuilah olehmu bahawa tangisan yang jatuh ke bumi kerana takutkan Allah membawa makna bahawa kita termasuk dalam golongan orang yang beriman kepada Allah sebagaimana firman Allah s.w.t “ Dan takutlah kepadaKu, jika kamu benar-benar orang yang beriman” (Surah Al-Imran : 175).

Dengan TAKUT hati jadi lembut, dibawah kedalaman bumi kita berpijak terdapat samudra lahar magma, diatas bumi luar angkasa luas hampa tidak bertepi, mari renungkan..besarkanlah ALLAH SWT DIhati kita, latih dan menebar demi meninggikan kalimah-Nya..semoga pesan ukhuwah ini diredhoi-Nya, saksikan yaa Robb...


Sumber:www.facebook.com

{ 1 komentar... read them below or add one }

INTERIOR JAKARTA mengatakan...

nice artikel, izin titip link ya gan :))
https://www.facebook.com/interiorjakarta/

Posting Komentar